TOP 5 Mituri și adevăruri despre fisurile pe parbriz
Atunci când apare o fisură pe parbriz, mulți șoferi sunt indeciși: să repare sau să înlocuiască? În jurul acestui subiect circulă multe mituri, iar în acest articol le vom analiza pe cele mai răspândite.
❌ Mit 1: O fisură mică nu trebuie reparată
✅ Adevăr: Chiar și o fisură de câțiva milimetri poate crește rapid din cauza vibrațiilor, schimbărilor de temperatură sau impactului cu aerul la viteze mari. Dacă este reparată rapid, costurile vor fi mai mici și rezultatul reparației mai reușit.
❌ Mit 2: Dacă fisura nu se află în câmpul vizual, nu e o problemă
✅ Adevăr: Un parbriz fisurat (indiferent de zonă) își pierde rezistența structurală și poate ceda mai ușor în cazul unui impact. De asemenea, fisurile pot afecta sistemele moderne de siguranță, cum ar fi camerele și senzorii ADAS.
❌ Mit 3: Poți repara orice fisură, indiferent de mărime
✅ Adevăr: Se pot repara fisuri de până la 20 cm, dar totul depinde de poziția și tipul acestora. Dacă fisura este în câmpul vizual al șoferului sau afectează structura parbrizului, înlocuirea poate fi cea mai sigură soluție.
❌ Mit 4: O fisură pe parbriz nu afectează siguranța airbag-urilor
✅ Adevăr: Parbrizul joacă un rol crucial în siguranța mașinii, inclusiv în declanşarea corectă a airbag-urilor. Dacă acesta este fisurat, există riscul ca, în cazul unui accident, airbag-ul să nu funcționeze corect.
❌ Mit 5: Temperaturile nu influențează fisurile din parbriz
✅ Adevăr: Diferențele mari de temperatură pot face ca o fisură mică să se extindă rapid. De exemplu, dacă vara pornești aerul condiționat la maximum după ce mașina a stat în soare, parbrizul poate ceda mai repede.
📞 Ai nevoie de reparație sau schimbare de parbriz? Contactează-ne și te ajutăm rapid 0 60 12 12 12.